dissabte, 19 de gener de 2013

Terminologia bàsica de les xarxes socials

TERMCAT ha presentat la Terminologia bàsica de les xarxes socials. Les propostes no són oficialment normatives però necessària per ordenar la terminologia originada de Facebook i Twitter.

10 DEFINICIONS CLAU

  1. Piulada o tuit (en anglès,  tweet): Missatge curt, amb un nombre de caràcters limitat, publicat instantàniament en un microbloc.  Nota: El sinònim complementari tuit prové de Twitter.
  2. Piulador, piulaire, tuitaire o tuitejador (en anglès, tweeter o twitterer): Persona que publica una piulada.  Nota: El sinònim complementari tuitaire deriva del nom tuit, forma creada a partir de Twitter, i el sinònim complementari tuitejador -a, del verb tuitejar.
  3. Cronologia (en anglès, timeline): Llista d’apunts, comentaris o piulades que ha fet o rebut un usuari en una xarxa social, començant per les més recents, que es visualitzen a la interfície d’usuari.
  4. Etiqueta (en anglès, hashtag): Conjunt de caràcters encapçalats d’un símbol de coixinet, sobre el qual es pot fer clic, que serveix per a accedir a un contingut indexat per categories o temes en un microbloc.
  5. Bio: Frase breu que un usuari del Twitter redacta a la part inicial del seu perfil per presentar-se.
  6. Tema del moment (en anglès, trending topic): Tema més piulat en un moment concret en una plataforma de microblocs.
  7. Via o a través de (en anglès, via): Preposició que serveix per a introduir la font d’una piulada.
  8. Plataforma de microblocs (en anglès, microblogging platform): Xarxa de comunicació a través d’Internet que permet crear un microbloc.
  9. Mitjà de comunicació social (en anglès, social medium): Mitjà de comunicació que integra les tecnologies web 2.0 i les xarxes d’interconnexió que creen les xarxes socials, a través del qual els usuaris es comuniquen, dialoguen, comparteixen i cooperen.
  10. El diccionari menciona sense embuts els noms comercials de les xarxes socials, per exemple: «administrador-a, usuari que gestiona una pàgina o grup en una xarxa social, especialment del Facebook o del Linkedin». A més, també inclou descripcions de xarxes socials com «Delicious, plataforma de servei de marcadors socials en línia que funciona com a repositori d’adreces de llocs web interessants o de documents de tota mena que estiguin publicats a la xarxa».

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada